Exit Area

Exit Area
Όχι η Ιστορία, αλλά τα είδωλα είναι που κατέρρευσαν. Επιτέλους, μπορούμε να ανασάνουμε ελεύθερα και να χαρούμε τη νέα αρχή δίχως περιττά εμπόδια να μας φράζουν τη θέα.

Φυγή προς τα εμπρός

Φυγή προς τα εμπρός
Καθ' οδόν ανακαλύπτουμε, συνθέτουμε, προσδιορίζουμε και επαναπροσδιοριζόμαστε, δοκιμάζουμε και δοκιμαζόμαστε. γινόμαστε δημιουργοί δεδομένων και αξιών.

Το Αιώνιο Διάβα της Ζωής

Το Αιώνιο Διάβα της Ζωής
Τώρα εμείς δημιουργούμε τον Χάρτη και η Οδός είναι τα δικά μας βήματα. Εμείς θέτουμε τους οδοδείκτες για όσους θέλουν να ταξιδέψουν μαζί μας.

_

_

Περιοδικό "Μηδέν Τελεία": διαθέσιμα σε ψηφιακή μορφή τα πρώτα τέσσερα τεύχη

Από το 2011 και με συνέπεια, η διαχειριστική ομάδα του Exit Area εκδίδει το περιοδικό "Μηδέν Τελεία". Στα τέσσερα τεύχη του, προσπαθήσαμε και συνεχίζουμε να επιχειρούμε την υπέρβαση των στεγανών, με μια ξεχωριστή αρθρογραφία απέναντι στην ιδεολογική και πολιτική ορθότητα, ενάντια στο καταστροφικό δίπολο Δεξιάς και Αριστεράς, με κεντρικούς θεματικούς άξονες τον Φυλετισμό και την Αναρχία. Με τις τόσες δυσκολίες που συναντούμε καθημερινά, με τη δεδομένη κρίση που περνάει η έντυπη έκδοση, το περιοδικό μας στέκεται ακόμα όρθιο, και το πιο σημαντικό, στην ποιοτική βάση που έχουμε θέσει εξ'αρχής ως προαπαιτούμενο. Τρία χρόνια έπειτα από τη σύλληψη της ιδέας για ένα έντυπο διαφορετικό από κάθε αντίστοιχο που κυκλοφορούσε μέχρι τότε, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τους συντρόφους, φίλους και γενικότερα όσους μας γνώρισαν μέσω αυτού και στήριξαν την προσπάθειά μας. Ανακοινώνουμε με ιδιαίτερη χαρά ότι τα τεύχη #0, #1 και #2 έχουν εξαντληθεί. Διαθέτουμε πλέον μονάχα το τεύχος #3, που κυκλοφόρησε στις αρχές του χρόνου, σε πολύ περιορισμένο αριθμό αντιτύπων. Παρ' όλα αυτά, σε ό,τι αφορά τα παλαιότερα περιοδικά, υπάρχει η δυνατότητα για download σε ψηφιακή μορφή. Για το λόγο αυτό, παραθέτουμε πιο κάτω τους σχετικούς συνδέσμους.


Το νέο μας τεύχος, αναμένεται να κυκλοφορήσει σύντομα! Συνεχίζουμε μέσα από την έντυπή μας έκδοση να θέλουμε να κρατήσουμε όσο μπορούμε ζωντανό τον ρομαντισμό και τον ρεαλισμό του χειροπιαστού. Επιθυμούμε απέναντι στο εφήμερο και το απρόσωπο, να δώσουμε διάρκεια και σχήμα, να έρθουμε σε άμεση επαφή με όσους έχουν παρόμοιες ανησυχίες και να αγγίξουμε την ψυχή τους. Το "Μηδέν Τελεία" είναι εδώ, σε πείσμα των καιρών και των δυσκολιών. Και αυτό κάνει την κάθε ξεχωριστή κυκλοφορία του ακόμα πιο σημαντική.

Συνέντευξη με τον Troy Southgate (μέρος α')

| Δευτέρα, 11 Μαρτίου 2013
Μια συζήτηση με τον Troy Southgate δεν αποτελεί μια καθόλου τυπική υπόθεση. Ο Troy Southgate, αγγλοσκωτικής καταγωγής, είναι συγγραφέας, μουσικός, ακτιβιστής και θεωρητικός επικεφαλής του Εθνικοαναρχικού Κινήματος (National Anarchism). Η θεωρία του, η οποία βασίζεται στην κολλεκτιβοποίηση της πολιτικής και ακτιβιστικής δράσης πάνω στις βάσεις της εθνικότητας, του τριμπαλισμού και της ταυτότητας, βρήκε μεταξύ άλλων μεγάλη ανταπόκριση σε άτομα του αναρχικού χώρου, αφού μεγάλο μέρος της αφορά στον επαναπροσδιορισμό των ανθρωπίνων σχέσεων, και στην κατάργηση - αντικατάσταση της ιεραρχίας του κράτους και του καπιταλισμού, από ένα τοπικιστικό μοντέλο στο οποίο αυτοορίζουν τη ζωή τους τα άτομα με βάση δικούς τους κοινούς αξιακούς κώδικες. Υπερασπίζεται έτσι την αποκεντρωμένη κοινωνική δομή όπου άτομα με κοινές θέσεις συγκροτούν τις δικές τους κοινωνίες. Κεντρικά στοιχεία του Αναρχισμού, όπως το απεριόριστο των ανθρωπίνων ελευθεριών και δικαιωμάτων, έχουν κεντρική θέση στις θεωρίες του Εθνικoαναρχισμού μιας και σύμφωνα με τον Troy, συνηγορούν στη διατήρηση των παραδόσεων και των εθνικών και φυλετικών ταυτοτήτων. Στο πλαίσιο αυτό απορρίπτει τον Φασισμό, τον Κομμουνισμό και τον Εθνικοσοσιαλισμό, ως δικτατορικά, ολοκληρωτικά και κρατικιστικά συστήματα που και σαν ιστορικά παραδείγματα, απέτυχαν να δημιουργήσουν υγιείς κοινωνίες σε έναν υγιή κόσμο. Έχει γίνει επανειλημμένα στόχος δημοσιογράφων, αντιφασιστών, του πρακτορίστικου περιοδικού Searchlight, της αστυνομίας αλλά και ατόμων του εθνικιστικού κινήματος. Σήμερα έχει αναπτύξει εθνoαναρχικές ομάδες στις Η.Π.Α, την Αγγλία, τη Σκανδιναβία, την Αυστραλία και την Νέα Ζηλανδία. Τον Σεπτέμβριο του 2010, ο Troy συνέταξε το μανιφέστο του Εθνικού Αναρχισμού. Στις 15.000 λέξεις του, παρουσιάζει με λεπτομέρειες, ένα σύστημα βασισμένο στον τριμπαλισμό "για την κοινότητα, ενάντια στο κράτος". Ας αφήσουμε όμως τον ίδιο να μας τα εξηγήσει όλα πιο διεξοδικά, απαντώντας στις σχετικές ερωτήσεις μας.

- Καλησπέρα Troy. Η συνέντευξη αυτή είναι μια θαυμάσια ευκαιρία για τους αναγνώστες του περιοδικού μας να εξοικειωθούν περισσότερο με τον Εθνικοαναρχισμό. Θεωρώ πως είσαι ένας από τους πιο κατάλληλους να μας μιλήσεις σχετικά, επομένως θα μπορούσες να μας εξηγήσεις αρχικά το motto που χρησιμοποιείτε, "ενάντια σε όλα τα πολιτικά δόγματα";

Νομίζω ότι το συγκεκριμένο σύνθημα, ένα από τα πολλά που χρησιμοποιούμε, επινοήθηκε από τον Welf Herfurth, τον κύριο σύνδεσμό μας στην Αυστραλία και αντικατοπτρίζει την αντίθεσή μας τόσο στην Αριστερά και στη Δεξιά. Το κομματικό σύστημα, το οποίο εδώ στην Αγγλία, παίρνει τη μορφή της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας, σε μεγάλο βαθμό εμπεριέχει αυτού του είδους την κατηγοριοποίηση. Πράγματι, με αυτό τον τρόπο είναι εξαιρετικά εύκολο να κρατά κανείς τους ανθρώπους διαιρεμένους, κάτι εντελώς αναποτελεσματικό. Ο Muammar al-Qathafi (1942-2011) είχε πει κάποτε ότι "ο κανόνας ενός κόμματος είναι ο κανόνας ενός μόνο μέρους πάνω και πέρα από το σύνολο", έτσι ώστε κατά συνέπεια η ίδρυσή του να έρχεται ως αναγκαιότητα κάλυψης των συμφερόντων ενός μονάχα τμήματος της κοινωνίας, και όλοι γνωρίζουμε ποιο τμήμα καταλήγει να είναι αυτό. Επιπλέον, με δεδομένο ότι πάντοτε όλα περιστρέφονται όσον αφορά στην εξουσία γύρω από δύο με τρία κόμματα, τα οποία μοιάζουν στενά γύρω από πολλά θέματα, προκύπτει ότι κανένα από αυτά δεν αποτελεί πραγματικό κίνδυνο για το παρόν staus quo. Ακόμα και τα λεγόμενα "ακραία" και "εξτρεμιστικά" κόμματα, όσα δηλαδή δηλώνουν ότι πολεμούν το σύστημα και τον καπιταλισμό, είναι πραγματικά πολύ περιθωριοποιημένα. Έτσι λοιπόν για να επιστρέψω στο σύνθημά μας, είναι ένας τρόπος να ταρακουνήσουμε τους ανθρώπους από τις παλιές τους συνήθειες να αισθάνονται υποχρεωμένοι να ακολουθούν τις φιλοδοξίες ενός κόμματος απλώς και μόνο επειδή συμφωνούν περισσότερο με το ένα έναντι του άλλου. Επιπρόσθετα, ο Εθνικοαναρχισμός προσπαθεί να κάνει τον κόσμο να σκεφτεί "έξω από το κουτί" και να συνειδητοποιήσει ότι θέματα όπως η οικολογία, ο αντικαπιταλισμός, τα δικαιώματα των ζώων και πολλά ακόμα, δεν είναι προνόμιο μόνο της Αριστεράς. Όπως ισχύει και με τη θεματική ατζέντα που αφορά τη φυλετική και πολιτιστική ταυτότητα, η οποία μονοπωλείται από τη Δεξιά. Μόλις πραγματικά εκλείψει αυτό το σκηνοθετημένο εν πολλοίς δόγμα, είναι δυνατόν όλο το πράγμα να γίνει πιο εκλεκτικό και να λάβει τα καλύτερα στοιχεία από τα τωρινά πολιτικά ρεύματα, ώστε μέσα από τη σύνθεση να δημιουργηθεί κάτι που θα βρίσκεται σε αρμονία με αυτό που οι περισσότεροι άνθρωποι θέλουν πραγματικά. Εμείς από την πλευρά μας προσπαθούμε να ενθαρρύνουμε τους ανθρώπους να είναι πιο δεκτικοί σε νέες ιδέες.

- Και ποιο είναι το κύριο όραμα κατά τη γνώμη σου;  

Οι Εθνικοαναρχικοί πιστεύουν  στη δημιουργία αποκεντρωμένων χωριών - κοινοτήτων, εκεί όπου οι άνθρωποι θα έχουν το χώρο και τον χρόνο τους να ζήσουν σύμφωνα με τις αρχές που θα επιλέξουν. Οραματιζόμαστε την αναγέννηση των αγροτικών τεχνών - επαγγελμάτων, της προσωπικής - ανιδιοτελούς πρωτοβουλίας και της οικονομικής αυτονομίας και αυτάρκειας. Ωστόσο, δε θεωρούμε ότι οι απόψεις μας πρέπει να επιβληθούν στους υπόλοιπους, και σε αυτό το πλαίσιο σκεφτόμαστε πάντοτε μη καταναγκαστικά, όντας συνολικά αρκετά ευέλικτοι, ανοιχτοί και απροκατάληπτοι.    

- Είναι ο Εθνικοαναρχισμός μόνο μια θεωρία ή μπορεί και γίνεται πράξη; Πώς συγχρονίζεται με την τωρινή πολιτική, κοινωνική και οικονομική κατάσταση;

Δεν είναι αναγκαίο για τον κόσμο να ζει σε Εθνικοαναρχικές κοινότητες για να κάνει πράξη τους στόχους μας, πολύ απλά διότι δουλεύουμε για το μέλλον και αυτό το πράγμα δεν μπορεί να γίνει αυτή τη στιγμή και να αλλάξουμε όλοι μονομιάς τη ζωή μας. Αρκετοί άνθρωποι βέβαια αυτοπαράγουν ήδη σε κήπους, δημιουργούν μεταξύ τους συνεταιρισμούς και εργάζονται με εναλλακτικά νομίσματα μέσω τοπικών συστημάτων συναλλαγών. Υπάρχουν επίσης κάποιοι οι οποίοι έχουν ήδη προετοιμάσει και παραχωρήσει εκτάσεις γης προς αξιοποίηση και έτσι είμαι σε θέση να πω ότι στο εγγύς μέλλον οι πρώτες μικρές Εθνικοαναρχικές Κοινότητες θα αποτελούν πραγματικότητα.  Όσο  για  τον  συγχρονισμό για τον οποίο έκανες λόγο πριν,  ο  Εθνικοαναρχισμός υποστηρίζει μια πραγματική φυγή από το υπάρχον πολιτικό σύστημα, σε καμιά περίπτωση ενσωμάτωση και με κανέναν τρόπο. Ωστόσο, γνωρίζοντας το ότι ζούμε υπό συγκεκριμένες συνθήκες, δεν αδιαφορούμε για τα πάσης φύσεως προβλήματα, έτσι στηρίζουμε αντικαπιταλιστικές συγκεντρώσεις - πορείες και μιλούμε στον κόσμο για τις ιδέες μας. Αυτό μας βοήθησε στο να έρθουμε σε επαφή με νέους ανθρώπους που άρχισαν να έχουν ενδιαφέρον για τον Εθνικοαναρχισμό. Επίσης, για το λόγο αυτό υπάρχει ένα πολύ καλό δίκτυο από σελίδες στο internet, όπως  το  National - Anarchist Movement  (N-AM) και το  National - Anarchist Permaculture Information  Network (N-APIN) γκρουπ στο Facebook, όπως και το επίσημο N-AM website (www.national-anarchist.net). Τέλος στην Αμερική υπάρχει και το εξαιρετικό Attack the System (attackthesystem.com), το οποίο δημοσιεύει άρθρα, ραδιοφωνικές παραγωγές και συνεντεύξεις και γενικά υλικό από Εθνικοαναρχικούς Συντρόφους από όλο τον κόσμο.

- Μελετώντας τα σχετικά με τον Εθνικοαναρχισμό οδηγήθηκα στο συμπέρασμα πως βρίσκεται πολύ πιο κοντά στην Αναρχία, παρά στον Εθνικισμό. Είναι σωστή αυτή η διαπίστωση;

Ναι, είναι σωστή. Παρ' ότι κάποιοι από εμάς προερχόμαστε από τον εθνικιστικό χώρο, ο Εθνικοαναρχισμός δεν αποτελεί εθνικιστικό ρεύμα, διότι, και μιλώ από ευρωπαϊκής άποψης, απορρίπτουμε τα σημερινά σύνορα των χωρών της Ευρώπης. Αυτό ίσως θα μπορούσε να ανησυχήσει αρκετούς, όμως η θέση μας αυτή έχει να κάνει με το γεγονός ότι τα "έθνη" αυτής της ηπείρου δεν αντικατοπτρίζουν πλέον την εθνολογική σύσταση και σύνθεση των φυλών που εγκαταστάθηκαν αρχικά εδώ. Αυτό έρχεται ως αποτέλεσμα της μαζικής μετανάστευσης, που φυσικά ήρθε με τη σειρά του ως φυσικό επακόλουθο των βραχυπρόθεσμων οικονομικών πολιτικών που ακολουθήθηκαν. Χώρες όπως η Αγγλία, η Γαλλία και η Γερμανία, δύσκολα μπορούν σήμερα να θεωρηθούν αμιγή έθνη, λόγω του ότι μεγάλος πληθυσμός τους έχει αναμειχθεί με αντίστοιχο από την Αφρική και την Ασία. Εκτός αυτού, η ιδιότητα του έθνους, έχει για εμάς να κάνει όχι με τη ρηχή ιδιότητα του πολίτη σε ένα έθνος - κράτος. Θα πρέπει να σχηματιστούν νέα έθνη, και να είναι μεγάλα όπως μια πόλη και μικρά όπως ένα χωριό. Η Ελλάδα ήδη έχει μια σχετική εκπληκτική προϊστορία πάνω σε αυτό, με τις πόλεις - κράτη. Και έχεις δίκιο να λες ότι ο Εθνικοαναρχισμός είναι στην ουσία Αναρχία, γιατί θεωρούμε πως η φυλετική ταυτότητα είναι δευτερευούσης σημασίας και αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης και συνολικότερης κοσμοθεωρίας. Με άλλα λόγια, είμαστε Αναρχικοί πρώτα και κύρια, όχι Εθνικιστές που φορούμε τη μάσκα του Αναρχικού απλά για κάποιο πολιτικό όφελος.

- Σε αρκετά από τα κείμενα και άρθρα σου κάνεις έναν σαφή διαχωρισμό του Εθνικοαναρχισμού από τον Εθνικοσοσιαλισμό, τον Φασισμό και τον τυπικό Εθνικισμό. Θα μπορούσες να μας μιλήσεις για αυτό τον διαχωρισμό και στο πού εστιάζεις τις βασικότερες διαφορές;

Πέρα από το γεγονός ότι κάθε ένας από τους όρους περιέχει τη λέξη "Έθνος" ή στην περίπτωση του Φασισμού γυρνά γύρω από την έννοια του έθνους, εντούτοις ελάχιστη σχέση έχουμε με τις προαναφερθείσες ή με οποιαδήποτε κρατικίστικη ιδεολογία. Νομίζω πως απλά μπορείτε να κοιτάξετε στην ιστορία του Αναρχισμού και στον αγώνα των απλών ανθρώπων να διαχειριστούν την ανεξαρτησία και την ελευθερία τους απέναντι σε τυραννικά καθεστώτα. Συνοπτικά, τόσο ο Φασισμός όσο και ο Εθνικοσοσιαλισμός, είναι ολοκληρωτικές - συγκεντρωτικές τάσεις και ωθούν τους ανθρώπους να ακολουθούν και να συμπλέουν όπως οι Βρετανικές ή οι Αμερικάνικες κυβερνήσεις κάνουν για τη φιλελεύθερη δημοκρατία. Τα συστήματα αυτά βασίζoνται στη δύναμη της εκμετάλλευσης, τη λογική του αναλώσιμου και στο όφελος που προκύπτει από τον πόλεμο και την οικονομική καταστροφή. Για να μην αναφέρω ότι τόσο ο Εθνικοσοσιαλισμός, όσο και ο Φασισμός ιδρύθηκαν από πλούσιους  μεγαλοτραπεζίτες και βιομήχανους. Για να είμαι ειλικρινής, αυτά τα συστήματα αποτελούν ακριβώς το αντίθετο από αυτό που επιθυμούμε να πετύχουμε με τον Εθνικοαναρχισμό.

(συνεχίζεται)

Rome - This Silver Coil

 

Νο Copyright | www.exitarea.gr | για επικοινωνία: exitarea@yahoo.gr

Επιτρέπεται ελεύθερα η αναδημοσίευση, ακόμα και αν δεν αναφέρεται η πηγή